ماه پایانی زمستان از فردا آغاز می‌شود و با اینکه روزهای گذشته تقریبا همه شهرها حال و هوای بهاری را تجربه کردند، اما سازمان هواشناسی اسفند پربارشی را پیش‌بینی کرده‌اند.

بارش

به‌گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی هم از ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر وقت امروز، شنبه ۳۰بهمن خبر داد و گفت که این سامانه تا سه‌شنبه سوم اسفند در بسیاری از استان‌ها موجب بارش باران و برف در ارتفاعات خواهد شد.

صادق ضیاییان با بیان اینکه این سامانه بارشی از غرب وارد کشور و در برخی مناطق غرب و جنوب غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات غربی البرز سبب بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف می‌شود، افزود: فردا، یکشنبه اول اسفند فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطقی که ذکر شد در شمال غرب و مرکز کشور، دامنه جنوبی البرز شامل تهران، سمنان، قزوین و البرز و همچنین گیلان، مازندران و شمال فارس ادامه دارد.

ضیاییان فعالیت سامانه بارشی را طی روز دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی، برخی نقاط فارس و بوشهر، ارتفاعات شرقی البرز در تهران و سمنان و شرق دریای خزر پیش‌بینی و اظهار کرد: در این روز به‌تدریج از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود. این سامانه روز سه‌شنبه در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور فعال است و سپس از کشور خارج می‌شود.

به‌گفته وی، همچنین روز یکشنبه با توجه به وزش باد شدید روی کشور عراق و شمال عربستان، خیزش گردوخاک در این مناطق پیش‌بینی می‌شود که ممکن است به جنوب غرب و غرب کشور ما نیز منتقل شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین تأکید کرد که دوشنبه در جنوب و جنوب غرب کشور، شرق و جنوب شرق، همچنین سه‌شنبه در شرق کشور و تهران، قم و شمال اصفهان وزش باد شدید اتفاق می‌افتد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک خواهد شد.

مجتبی جلالی، مدیرکل هواشناسی تهران نیز در این‌باره اظهار کرد: از عصر شنبه تا دوشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی در مناطق جنوبی و مرکزی بارش باران، در نواحی شمالی بارش باران و برف در ارتفاعات بارش برف، مه و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 658126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدجوادزاهدی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 1
    سلام هواشناسی باران رحمت الهی خیلی خوب است آفتاب رحمت الهی خدا شکر می کنید باران هوا بهتره